2012. január 28., szombat

Az Olvasók Viadala kihívás 1. téma

Ugyan sajnos már nincsen időm,hogy Moly.hu-n részt vegyek az ominózus kihívás kifejtős részein,de úgy gondoltam azért ide a blogba megírom azt,amit oda írtam volna,ha időben csatlakozom*fejét veri a falba*
8 témát kellett bővebben kifejteni. Az utolsót majd csak akkor tudom leírni,ha láttam a filmet,úgyhogy arra visszatérek márciusban. Előre is bocsánat ha esetleg ömlengtem:$$$
Ha valakit esetleg érdekelne,akkor itt megtalálja:
http://moly.hu/kihivasok/az-olvasok-viadala-avagy-a-the-hunger-games-trilogy-klub
A válaszaim erősen SPOILEResek,ezért elnézést kérek mindenkitől,csak akkor olvassátok el,ha már olvastátok a könyveket…sajnálom de nem tudtam másképpen írni.

1. téma 
Fejtsd ki bővebben, hogy mit tennél, ha Te magad lennél az egyik Kiválasztott Az Éhezők Viadalán. Feláldoznád -e magadat egy szeretted helyett, úgy ahogy Katniss is tette? Véleményed szerint képes lennél helytállni a Viadalon? Ha igen, miért? Ha nem, miért? 
Milyen stratégiát követnél, hogy életben tudj maradni, és Te győzhess? Milyen eszközökkel harcolnál? ( Pl: kard, tőr, nyíl stb.) Írd le, hogy szerinted milyen esemény vezetett az egykori 13 körzet és a Kapitólium kialakulásához! (Tulajdonképpen előzménytörténet.)

Ha az én nevemet húzta volna ki Effie abból a kis gömbből,akkor először nagyon ledöbbentem volna,aztán szép lassan felsétáltam volna a színpadra és vártam volna,ki lesz az ellenfelem/társam. Abban az esetben,ha egy szerettemet sorsolnák ki,akkor gondolkozás nélkül jelentkeznék a helyére. Nem engedném,hogy vásárra vigye a bőrét,mások szórakoztatása céljából.
Nem tudom helyt tudnék-e állni. Lehet,hogy igen,de előfordulhat,hogy nem. Minden erőmmel azon lennék,hogy én legyek a nyertes,de 24emberből elég nehéz lenne pont annak az egynek lenni. És ha még hasonló helyzetben is lennék,mint Katniss és Peeta,akkor egyszerűen fogalmam sincs mit tettem volna.  A másik dolog,ami szerintem hátráltatna,az bizony az erőnlétem sajnos,ami nem valami jó. De ott még valahogy azt is megpróbálnám fejleszteni mielőtt bedobnak az arénába. És még sajnos eléggé finnyás is vagyok,úgyhogy szép kis túra lenne a gyomromnak,de kitartanék,biztos vagyok benne.
Stratégiám pedig az lenne,hogy megpróbálok egyedül helyt állni. Elvégre ez egy verseny 24 ember között és nem valami csapatjáték. Véresen komoly,halálos verseny. Harci eszközeim pedig az lenne,amit ha szerencsém van megszerzek a Bőségszarunál,valami szúró,vágó eszköz,esetleg ha van akkor én is egy íjért ugranék oda elsőnek,és szerintem  még kézzel is megpróbálnék védekezni és harcolni,amennyire tudok.

Szerintem a Kapitólium kialakulásához az vezethetett,hogy miután Észak-Amerikát lerombolták,akkor a romokon ugye felépítették Panemet.  De amikor 13 körzetre osztották,akkor rájöhettek az emberek,hogy szükség van valakire aki kormányozza a népet,különben még a körzetek megtámadhatják egymást. Ezért alakult meg a Kapitólium,hogy uralkodni tudjon a körzetekben élőkön,és ezért is lehet például az,hogy a 12 körzetet egy hatalmas árammal átitatott kerítés veszi körbe. Ezért is tilthatják meg az erdőbe való kiszökdösést.  Én úgy gondolom,hogy minden körzetből kerestek olyan embereket,akik hatalomra és gazdagságra vágytak,ígértek nekik mindenfélét, a többi embert pedig,szinte  nyíltan a sorsukra hagyták. De azért gondoskodtak róla,hogy mindig figyelje a polgárokat valaki a békeőrök személyében. És ez így ment egészen addig,amíg Katniss színre nem lépett úgy igazándiból.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése