2012. február 25., szombat

Emma szerelme *-*


Emma és családja történetét Fábián Janka 3 kötetben írta meg.
Anyukámnak megvettem Karácsonyra mind a hármat. 2 nap alatt elfogyasztotta őket. Nem sűrűn sír könyveken, de ezt még ő is megkönnyezte. Egyből gondoltam :"Nekem ezt el KELL olvasnom!!!"
A leírás SPOLER-es!!!! :S
1907-ben Vallay Zoltán Balatonkörtvélyesre tart lányával, a 13 éves Emmával. Régi szerelméhez Kóthay Évához tartanak. Itt bekövetkezik egy tragédia,és a múltba is betekintést nyerünk. 1878-ban két jóbarát, Kóthay Gábor és Vallay Zoltán ugyanabba a lányba szeret bele, Évába. Éva választ közülük,majd a két barát 1896-ig nem is találkozik újra. Ekkor már a mind a kettőjüknek családja van. Emma már 3 éves, Kóthay-ék fia pedig már 16. Vallay-ék Párizsból térnek haza egy időre,de bizonyos eseményeket követően újra elhagyják az országot.
1900-ban a századfordulón ismét visszatérnek. Emma már 7 éves,Gábor pedig már a 20. évében jár. Olyan dolgok történnek,amitől Emma örökre meggyűlöli régi barátját.
Apja halála után a lány Évánál marad, Gábor pedig már régóta Párizsban él. 1910-ben,Emma már 17 éves,és a 31 éves Gábor is visszatér. Elindulnak az események. Az eddigi tragédiák mellé,újabbak következnek be,félreértések,hazugságok és érzelmek sokaságával találkoznak. Vajon a fiatal lány eltudja felejteni a férfi "bűneit",és vajon mind a ketten megtalálják a boldogságot??
Évekbe telik,de végül egymásra találnak. Ám ezt a nagy boldogságot az I. világháború és az azt követő események egy darabig beárnyékolják.

"Az embernek nem csak a hazájával és  bajtársaival,de a családjával szemben is vannak kötelezettségei. Sőt, elsősorban velük szemben,most már jól tudta ezt."

Nagyon tetszett. Sőt IMÁDTAM!!!!!! <3
Imádom a múltban játszódó történeteket,főleg ha még ezekben is visszatekintés van a még távolabbi múltba. Nagyon megkedveltem ifj. Kóthay Gábor karakterét.Olyan kedves és annak ellenére,hogy magának való, nagyon odaadóan tud szeretni. Megérdemli a boldogságot,a hibái ellenére is. Szerettem még János,az inas,Emma és barátnője Rozika, Stefi és Vallay Zoltán karakterét is. Anyuhoz hasonlóan én is megkönnyeztem párszor,néhol jobban,néhol kevésbé.
Alig várom hogy a folytatást olvassam :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése